تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 64
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 69
بازدید کل : 58799
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 3
باردید دیروز : 64
بازدید هفته : 67
بازدید ماه : 69
بازدید سال : 111
بازدید کلی : 58799
عرض تسلیت

واقعه دلخراش زلزله در استان آذربایجان شرقی که منجر به کشته وزخمی وبی خانمان شدن  جمعی از هموطنان کشورمان شده است تسلیت عرض نموده وبا قرائت حمد وسوره جهت شادی  درگذشتگان اظهار هم دردی می کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 217
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


علی(ع) شهید راه عدالت

 

علی شهید راه عدالت است
 علی (ع) پیشوایی است که در راه عدالت به شهادت رسید. او امامی است که می خواست در برابر تبعیضات نژادی مبارزه کند وسنت وسیرت رسول خدا که اکنون بعد از 25 سال متروک و کهنه شده را پیاده کند اما دنیا طلبان وزور مداران با رسیدن بر مسند خلافت، و امارت بر جرگه اسلامی که اموال بیت المال درا درجهت مناقع خویش صرف نموده اند ، مانع اجرای ان شدند.
 زمانی که در زوز بیعت مردم از هرسو به او فشار می آوردند که باید خلافت راقبول کنی ایشان به مردم فرمود : شما نمی توانید بروید دنبال دیگری بگردید که اگر من مشاور و وزیر باشم بهتر از آن است که امیر باشم. من بسان رسول خدا عمل خواهم کرد اگر کسانی که تا دیروز از جیب بیت المال سرمایه ای اندوخته اند به بیت المال باز خواهم گرداند اگر چه در کابین زنان تان باشد.
حضرت علی بخلافت رسید اجرای عدالت در تقسیم حقوق مساوی برای همه افراد اولین اقدام او بود که این عمل برای کسانی چون ولید بن مغیره شعبه که تا دیروز امیر کوفه بوده وحالا باید 3درهم بگیرد وتفاوتی با دیگران نداشت سخت وغیر تحمل بود کسانی که تا دیروز بعنوان فرماندار بصره که کاخهای طلا برای خود ساخته بودند وبه طلحه الخیرین مشهور گردیدند با دریافت فقط 3درهم سخت بود .
گام دوم اجرای عدالت حضرت علی سپردن مسئولیت به افرادی بودکه از سابقون بودند وخدمات زیادی را متحمل شده بودند ودر 25 سال فراموش سپرده شده بودند. اشخاصی چون طلحه وزبیر به امید انکه اگر فرماندار بصره یا کوفه برسند راضی خواهند شد با علی بیعت نمودند وحالا علی (ع) به آنان هیچ مسئولیتی نداده است  زمینه خروج آنان از حاکمیت خارج وبا عایشه ام المومنین همگام شده وجنگ بزرگ جمل که اولین حنگ مسلمان با مسلمانان را راه اندازی نمودند.
عزل معاویه از مسند امارت شام که همانند پادشاهان زندگی می کرد و اسلام را به روش وسیره خودش به مردم معرفی می کرد وکارشکنی ها وامتناع معاویه از دستورات حضرت علی جنگ صفین را براه افتاد که نتیجه جنگ اختلاف ودودستگی شدن مسلمانان وپدید امدن فرقه خوارج وامام مسلمان را را کافر وخارج از دین خواندن بود وجنگ نهروان جنگ سومی بود که جضرت علی با این گروه انجام داد.نزدیک به 5 سال خلافت حضرت علی که می رفت سنت وسیرت وعدالت رسول خدا پیاده شود اما جنگ ها ونبرد های طولانی در این چند سال که توسط دنیا طلبان راه اندازی شده بودمانع اجرای عدالت شده بودند
اما علی (ع) سنت وسیرت عدالت را در جامعه بنیان نهاد ودستور العمل او بعنوان یک سند در تاریخ ثبت گردید . او نیمه های شب نان وخرما وغذا به یکایک خانواده ای محروم ویتیم می رساند تا آنان احساس یتیمی نکنند بدون انکه خودش را معرفی ویا به آنان نشان دهد که بعد از شهادت حضرت علی مشخص گردید آن کس که نیمه های شب نان وخرما به آنان می رسانده حضرت علی بوده است
تعداد بازدید از این مطلب: 215
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


میلاد حضرت امام حسن مجتبی مظهر کرم وبخشش وکریم اهل بیت گرامی باد

 

امام حسن (ع) اولین میوه زندگی حضرت علی (ع) وحضرت فاطمه(س) در سال سوم هجرت در نیمه ماه مبارک رمضان در شهر مدینه خانه وحی وعترت چشم به جهان گشود.فرزندی که با تربیت در دامان نبی اکرم وحضرت علی یکی از جوانان اهل بهشت گردید.
 امام حسن چند سال از دروران رسول خدا را بیشتر درک نکرد چون هفت ساله بودرسول خدا از دنیا رحلت نمود اما 30 سال در کنار پدر و از نور علوی بهره گرفت و همدوش پدر در تمامی شرایط ومبارزات وسختی های زندگی بودو بعد از پدر نیز 10سال به هدایت وتربیت یاران وشاگردان وزعامت مسلمین پرداخت تا اینکه در 28 صفر  سال 50 هجری  بر اثر دسیسه معاویه توسط زهر مسموم وشهید گردید
او فریاد رس مستمندان وفقیران ونیازمندان بود. در تامین نیازهای مردم می کوشید ودر عصر خود نمونه ای از انسان دوستی وضعیف نوازی مشهور بود بطوریکه به او کریم اهل بیت می گفتند. آن حضرت آرامش بخش دلهای دردمندان وملجاء وپناهگاه مستمندان وتهیدستان و نقطه امید دردمندان بود بطوریکه هیچ فقیری از در خانه او دست خالی برنمی گشت وهیچ آزرده دلی پیش از آنکه شرح پریشانی خود را در نزد آن حضرت بازگو نمی کرد مگر آن که مرحمی بر دل آزرده او نهاده می شد.
سیوطی در این مورد می نویسد:حسن بن علی (ع) دارای امتیازات اخلاقی وفضایل انسانی فراوان بود او شخصیت بزرگوار ،بردبار، با وقار ومتین و، سخی وبخشنده و مورد ستایش مردم بود
امام در طول زندگی گاهی مبالغ قابل توجهی از دارایی خود به یکی از مستمندان می بخشید بطوریکه مایه شگفتی واقع می شد او می توانست این مبلغ را صرف زندگی خود کند وزندگی آبرومندانه ای داشته باشد یا برای خود سرمایه ای اندوخته کند اما او مال ودارایی خود را به فقرا می بخشید بطوریکه فرد فقیر برای همیشه بی نیاز می گردید.
امام علاوه بر اینکه کریم اهل بیت بود یک فرد شجاع ومبارز در طول دوران زندگی خویش بود . هرگز در او هراس وبیم وجود نداشت و در راه پیشرفت اسلام از هیچ گونه جانبازی دریغ نمی کرد. او همواره آماده جانبازی و مجاهدت در راه خدا بود ودر جنگ جمل وجنگ صفین در رکاب پدر ودر خط مقدم جبهه با دشمن می جنگید.
 بعداز شهادت حضرت علی (ع) پرچم مبارزه با معاویه خوارج را برداشت اما بدلیل کارشگنی های سپاهیان ونوفوذ جاسوسان در تحریک سپاهیان حضرت صلح با معاویه که در حقیقت یک استراتیزیکی برای حفظ اسلام بود  را پذیرفت تا دین اسلام حفظ شود و یاران و مسلمانان واقعی ازبین نروند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 194
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


بازديد مسئولين طرح بهسازي از مدارس در حال بهسازي

مسئولین ستاد طرح بهسازی شهرستانی با حضور در مدارس از طرح بهسازی بازدید واز نزدیک شاهد اجرای طرح بهسازی گردیدند

در این بازدید که اقای جلالی رئیس آموزش وپرورش وجناب سرگرد سمیعی فرمانده ناحیه سپاه گمیشان و حجت الاسلام نصیری نماینده ولی فقیه درسپاه گمیشان وسدنی معاون پرورشی  ومسئول طرح بهسازی  وجناب سرگرد رضایی مسئول بسیج دانش اموزی با حضور در مدرسه امام خمینی (ره) از نزدیک شاهد اجرای طرح گردیدند ورضایت مندی خود را از اجرای کار اعلام نمودند. جلالی وسمیعی هریک بطور جداگانه به دقت در کار و توجه به زیبا سازی مدارس اشاره نمودند وخواستار تداوم این طرح وعمران مدارس گردیدند.لازم بذکر است طرح بهسازی هر سال از اول تیرماه شروع وتاپایان شهریور ادامه دارد ودانش اموزان بسیجی  با حضور در این طرح به عمران وآبادنی مدارس کوشا می شوند

تعداد بازدید از این مطلب: 180
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


برگزاری آزمون طرح نهضت ملی حفظ قرآن

قابل توجه مجتمع های آموزشی وپرورشی ومدارس مستقل

احتراماً ضمن قبولی طاعات وعبادات شما در ماه مبارک رمضان و به جهت نزدیک شدن به برگزاری آزمون طرح نهضت ملی حفظ قران برای دانش آموزان ثبت نامی که موفق به اخذ نمره نشده اند بدین وسیله مدیران ضمن برگزاری ازمون تا تاریخ 15/5/1391 و ثبت نمره آنان در سامانه  کارنامه را از سایت استخراج نموده تا تحقق صد درصدی منویات مقام معظم رهبری  صورت پذیرد مدیران جهت اطلاع بیشتر می توانند با کارشناسی فرهنگی وهنری تماس داشته باشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 334
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود