تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 58778
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 46
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 48
بازدید سال : 90
بازدید کلی : 58778
تحریم های شدید آمریکا در سالروز تصویب برجام

هنوز یک سال از تصویب برجام و چند ماهی از اجرای برجام نمی گذرد که آمریکا برخلاف مصوبات برجام تحریم های شدید مالی علیه نظام اسلامی ایران تصویب کرد.شاید انتظار همه دولت مردان ما  بخصوص اعضای تیم مذاکره کننده بخصوص ریاست محترم جمهور جناب دکتر حسن روحانی بر این بود که تحریمی جدید در کار نخواهد بود و همگی تحریم ها  در روز اجرای برجام لغو خواهد شد هرچند شورای امنیت متناسب  با مصوبات برجام تحریم های مرتبط هسته ای را حذف کرد اما آمریکا در روز بعد از برجام تحریم های دیگری را علیه نظام اسلامی ایران تصویب کرد . شاید به سخنرانی زنده اوبا ما  بلافاصله بعداز برجام سخن می گفت را فراموش کردیم که گفت ما از لحاظ هسته ای با ایران به توافق رسیدیم امامسایل دیگر مانند حقوق بشر، تروریسم ، حمایت از مقاومت همچنان باقی است.

راستی چرا با همه خوش بینانه که ما نسبت برجام و آن را به منزله آفتاب تابان در بعداز برجام و گشایش اقتصادی و حتی بنا به فرموده ریاست محترم جمهور چرخ  زندگی مردم با اجرای برجامن می چرخد امروز به یک سرابی بیش تبدیل شده است. چرا امروز آمریکا بقول برخی دولت مردان ما دارد زیر قولش می زند و دبه در می آورد؟پاسخ به این سوال در حقیقت همان گفتمان مقام معظم رهبری بود کوتاه آمدن  از خط و اصول انقلاب و تنزل دادن خود موجب جری تر شدن دشمن شد. بنابرین هوشیاری همه عزیزان ما در سیاست بین المللی  لازم و ضروری است که به دنبال دشمنان خدا و اسلام و انقلاب رفتن نتیجه آن موجب ضعف خود و جری تر شدن دشمن می شود توجه به اقتصاد مقاومتی  و صنایع و تولیدات بومی، اتکا به دانش و توان کشور ، داشتن بصیرت و دشمن شناسی مهمترین راه مقابله با دشمنان است و راه رفاه اقتصادی در این نیست که از دشمن التماس کنیم تحریم ها را بردارد بلکه راه آن همان اقتصاد مقاومتی است که چرخه زندگی مردم در خود اتکایی و خودکفایی می چرخدنه با واردات

تعداد بازدید از این مطلب: 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


فضیلت شب قدر

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است. خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است. عبادت در شب قدر برتر از عبادت هزار ماه است. در این شب، مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود. ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان(عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند. شب‌زنده‌داری و تلاوت قرآن و مناجات و عبادت در این شب، بسیار توصیه و تأکید شده است.

عظمت و فضیلت این شب بر سایر شبها را از این امور می‌توان به دست آورد:

۱) آمرزش گناهان: پیامبر خدا(ص) در تفسیر سوره «قدر» فرمودند:

«هر کس شب قدر را احیا بدارد و مؤمن باشد و به روز جزا اعتقاد داشته باشد، تمامی گناهانش آمرزیده میشود.»

۲) قلب رمضان: امام صادق(ع) فرمودند:

«از کتاب خدا استفاده می‌شود که شماره ماههای سال نزد خداوند، دوازده ماه است و سرآمد ماهها ماه رمضان است و قلب ماه رمضان لیلة القدر است.»

۳) نزول قرآن: طبق روایات، مجموع قرآن در شب قدر دفعی و یکباره بر پیامبر (ص) نازل شده است. این نزول دفعی و یکباره قرآن است، اما نزول تدریجی قرآن طی 23 سال دوران نبوت پیامبر گرامی(ص) به صورت الفاظ نازل شده است.
۴) برتر از هزار ماه: نزول همه‌ی ملائکه و روح در شب قدر بر زمین و سلام دادن بر بندگان خدا نشانه شرافت آن بر هزار ماه است. امام باقر(ع) فرمودند:

«عمل صالح در شب قدر از قبیل نماز، زکات و کارهای نیک دیگر بهتر است از عمل در هزار ماهی که در آن شب قدر نباشد.»

فرصت شب قدر را غنیمت بدانیم

شب قدر فرصتی است زرین و طلایی برای شستشوی آینه دل. این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم نماییم. نیکو و شایسته است با صدقات قدمی در جهت آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر، ثواب دو چندان ببریم. در شب قدر که شب‌زنده‌داری می‌کنیم، خداوند نام ما را در گروه نیک‌بختان ثبت می‌کند و آتش جهنم را بر ما حرام می‌سازد. آیا توفیقی بالاتر از این هست که آتش جهنم بر ما حرام شود و به خدا نزدیک‌تر شویم؟ دعاهای شبهای رمضان مجموعه‌ای است روشنی‌بخش که با تکرار تلاوت آنها، آموزش‌های آن‌ها به صورت هدف‌هایی برای ما در می‌آیند. پس هنگام خواندن این ادعیه شایسته و بهتر است مفهوم آنها را نیز همواره مدنظر داشته باشیم و با تلاش و کوشش به سوی این هدف‌های مطرح‌شده در دعاها گام برداریم.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ضربت بر فرق مولا علی(ع) ضربت بر دین اسلام بود

 

19 ماه مبارک رمضان مصادف است با شب ضربت حوردن حضرت علی (ع) بدست شقی ترین  مرد تاریخ ان ملجم مرادی  است  در شب 19 ماه مبارک رمضان هنگامی که حضرت برای ادای نماز صبح به مسجد می رود  شمشیر زهر آلود بر فرق او وارد می شود و حضرت را در محراب عبادت غرق در خون می کند.

در تاریخ آمده است نابسامانی ها  موجود و انحرافات از سنت نبوی و تبعیضات نزادی و نیز حیف و میل های فراوان در عصر خلافت عثمان موجب گردید که دین اسلام از سنت حضرت محمد(ص) دور گردد و بطوریکه عایشه ام المونین  پیراهن پیرامبر را به مردم نشان داد و گفت هنوز پیراهن پیامبر کهنه نشده است اما سنت او کهنه شده است. به خلافت رسیدن حضرت با اصرار و خواهش مردم  نیاز به اصلاح  این رویه بود که حضرت اعلام کرد  بسان پیامبر عمل خواهم  کرد اما انحرافات و زیاده طلبی  برخی آنقدر زیاد بود که اولین بیعت کنندگان جزء اولین شروع کنندگان جنگ با حضرت در جنگ حمل بوده اند  مخالفت معاویه با خلافت حضرت علی(ع) و داعیه طلب خون عثمان که حضرت را قاتل عثمان می دانست و نوع  حکومت اشرافی گری او در شام باعث جنگ صفین  آن هم بمدت یک سال و نیم وواقعه حکمیت که حضرت برخی از افراد سپاه او مجبور به پذیرش کردند و سپس جنگ نهروان  یا خوارج همه و همه  باعث گردید حضرت  در طی قریب به 5 سال خلافت ظاهری دست به اصلاح امت خویش بزند اما عمق انحرافات بقدری بود که باقی مانده خوارج تصمیم گرفتن با کشتن حضرت علی(ع) معاویه و عمرعاص  به وضع نابسامانی ها خاتمه دهند که در این فکر و عمل پلید ابن ملجم مرادی با کمک برخی از خوارج مانند اشعث بن قیس در سحرگاه نوزدم ماه مباررمضان سال  چهال  هجری حضرت را در محراب عبادت  مجروح و ذر شب بیست یکم  به شهادت می رسد.

شهادت حضرت علی که رکن اسلام بود ضربه بزرگ بر پیکر دین اسلام بود  ضربه ای که منجر به خلافت رسیدن معاویه گردید معاویه ای که در عناد و دشمنی با خاندان پیامبر و حضرت علی(ع) سر آمد روزگار بود دوران رنج و محنت شیعان و یاران حضرت علی(ع) در خلافت بیست ساله معاویه به اوج خود رسید و خلفای بعدی نیز بسان معاویه عمل کردند  جنگ مسلمان با مسلمان از زمان خلافت معاویه و امویان آغاز گردید و هنوز ه آتش  خوارج  در جهان  با جنایات داعش و گروههای تکفیری شعلور است   هنوز خوارج  جدید و مدرن با سردمداری  گروه تروریستی داعش فرزندان رسول خدا و فرزندان حضرت علی را در جهان قتل عام می کنند

یا علی (ع) اگر دیروز خوارج و معاویه  تمام قد در برابر خلافت پیامبر گونه تو ایستادند  امروز داعش به همراهی عربستان و آمریکا و اسرائیل در برابر فرزندان تو در عراق و سوریه و بحرین و یمن  ایستاده اند و هر روز با جنگ افروزی و اقدام عملیات تروریستی با نام الله و  رسول خدا با بدترین عمل  به شهادت می رسانند

ضمن تسلیت این ایام از خدا می خواهیم با ظهور آخرین ذخیره الهی  انتقام  این نابسامانی ها را از مسببین  آن بگیرد و عدل و داد و رفاه و آسایش نصیب جامعه گردد. 

تعداد بازدید از این مطلب: 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


غارت بیت المال با فیش های حقوقی نجومی

در آستانه شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) هستیم ایامی که با الگو گرفتن از زندگانی آن حضرت برای خود توشه ای فراهم کنیم. در حکومت علی(ع) عدالت و اجرای آن بعنوان یک شاخص در اجرای احکام اسلامی مشهود و نمود عینی  است  حضرت یکی از شرایط پذیرش حکومت را اجرای عدالت  را عنوان می کند عدالتی که بعدها طلحه و زبیر ها را از صفوف مسلمین جدا می سازد. برای او فرقی نمی کرد که ان فرد اشراف زاده است یا فقیر و بی کس .دریافت حقوق همان سه درهمی بود که به انان می داد حضرت نیمه های شب کسیه های نان و رطب را به خانه های فقیران می رساند تا درد گرسنگی و نداری را کمتر احساس کنند. اوست که بیت المال را برای همه می خواست  وبالسویه. این باید برای ما و مسئولین یک الگو قرار گیرد. وقتی نام علی و افتخار مسلمانی خود را به او منتسب می کنیم باید روش و منش زندگی ما نیز علی گونه باشد همه ائمه بزرگوار و رهبران جامعه اسلامی این گونه بودند.

اما امروز در نظام اسلامی متاسفانه هر روز شاهد غارت بیت المال توسط برخی افراد زر و زو و صاحبان قدرت هستیم که  در آمد بیت المال را برخی به یغما می برند.از اختلاس مرتضی رفیق دوست و شهرام جزایری گرفته تااختلاس 3هزار ملیاردی خاوری و بابک زنجانی و دهها اختلاس های کوچک و بزرگ  بیانگر وجود فساد اداری و مبارزه با آن است هر بار روسای قوای سه گانه  عزم خود را بر مبارزه با فساد اداری می کننداما باز هم  برخی با دست انداختن بر بیت المال سهم میلیونها نفر را می خورند . فیش های حقوقی چند صد ملیونی و برخی دهها میلیونی توسط برخی از مدیران دولتی و شرکتهای دولتی یکی دیگر از این غارت بیت المال می باشد. چطور مکن است مردمی که  درد بیکاری فقر و تورم و قدرت داشتن یک زندگی متوسط را ندارند عده ای پیدا می شوند و  با دارایی ملت بازی می کنند چطور ممکن است دولت محترم پرداخت یارانه که حق قانونی و لطف دولت کریمه احمدی نژاد است را بعنوان یک مصیبت عظمی  اعلام می کند اما در برابر این پرداخت های حقوق نجومی فقط باید دستور  اکتفا می کند پرداخت هایی در قالب انواع و اقسام  مختلف و پاداش های مختلف نه برای آن مدیر بلکه برای فرزندان آن صورت می گیرد.مسلما نبود نهاد های نظارتی منجر به این تخلفات مالی می شود لازم است محاکمه وقطع ید کهمصداق حد سرقت است صورت پذیرد تا احدی قصد دست اندازی بیت المال را نداشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود