تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 58783
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 51
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 53
بازدید سال : 95
بازدید کلی : 58783
تقدیر وتشکر

ضمن عرض سلام وخسته نباسید به مدیران ومعاونان ومربیان پرورشی ودانش آموزان وتشکل های داش اموزی از اجرای برنامه های دهه فجر وارسال بموقع مستندات تقدیر وتشکر می کنم

 نبی اله سدنی معاون پرورشی وتربیت بدنی

تعداد بازدید از این مطلب: 187
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


22بهمن روز وفاداري مردم به نظام وانقلاب وتجديد پيمان با آرمانهاي حضرت امام بود
روز 22 بهمن همه به ميدان آمدندكودك و پيرو نوجوان، زن ومرد دانش آموز ودانشجو، فرهنگي واستاد ، كارگر وكشاورز ومخترع وصنعتگر، كردو لر وعرب و ترك وتركمن وهمه مردم اقوام ايران زمين، آمدند تا ثابت كنند در سي وچهارمين بهار انقلاب هنوز در مسير ارزش هاي اسلامي ودر خط امام ورهبري هستند . آمدند تا به بيگانگان ودشمنان بفهمانند جنگ وتحريم ومذاكره هيچ تاثيري در اراده آهنين ملت ايران نخواهد داشت و بر حق قانوني خويش در همه عرصه هاي جهاني ايستادگي خواهندكرد . اگرچه همه بيگانگان با همه تحريم ها و كارشكني ها وتبليغات همه جانبه در رسانه ها وماهواره ها سعي در حضور كم رنگ در راهپيمايي داشتند اما حضور بي سابقه مردم بار ديگر آمريكا واذناب آنان را در سكوت قرار داده وخشم آنان را برانگيختند .مردم آمدند واكنون وظيفه مسئولان نظام است كه با خدمت رساني ورفع مشكلات اقتصادي و اشتغال گام هاي اساسي بردارندمسئولان بايد توجه داشته باشند سرمايه بزرگ اين انقلاب مردم هستند وبايد قدر دان وشاكر اين مردم فهيم وبا بصير وانقلابي باشند.
تعداد بازدید از این مطلب: 172
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب ديني است
وقوع انقلاب اسلامي در ايران حاصل سه عنصر مهم ايمان به خدا ، وحدت واتحاد مردم ورهبري حضرت امام خميني ، بوده است كه تواست با قرار گرفتن در كنار يگديگر يگ انقلاب مردمي وديني را در جهان معاصر پي ريزي وسرانجام در 22 بهمن 57 نظام مستبد وسراسر ديكتاتور وغرق در فساد پهلوي كه قدرت هاي بزرگ حامي آن بودند به سقوط بكشاند .اگر نبود ايمان بخدا و وحدت كلمه مردم و رهبري زعيم عاليقدر حضرت امام خميني(ره) هرگز چنين انقلابي نه تنها در ايران بلكه در هيچ نقطه جهان صورت نمي گرفت واگر همه صورت مي گرفت به وسعت و عظمت انقلاب اسلامي ايران نمي بود وقوع انقلاب اسلامي كه بنا به اعتقاد بسياري از تحليگران مسايل سياسي واجتماعي كه پديده برگ قرن بيستم بود اين نتيجه را جهان داشته است كه خواب خوش استعمار گران وغارت گران كه در فكر طمع آب وخاك ونفت ومعدن ايران دوخته بودند به يك كابوس تبديل گرديد ونقطه اميدي براي ملتهاي تحت ستم ومظلوم حكومت هاي غاصب شد كه انقلاب اسلامي ايران مي تواند در برابر تماميت زياده خواهي هاي غرب بايستد ومنافع آنان را در منطقه وجهان به خطر اندازد مسلماً انقلاب اسلامي ايران از زمان پيروزي تا كنون در عرصه هاي داخلي وخارجي ودر ابعاد مختلف سياسي ، فرهنگي، اقتصادي، نظامي، علمي و... داراي دستاوردها وخدمات بسياري بوده است وبا اين خدمات توانسته است نقش بي بديل در منطقه وجهان ايفا نمايد وبه عزت وسربلندي دست يابد. اكنون ملت ايران با پيروي از فرمايشات حضرت امام ورهبري فرزند خلفش حضرت امام خامنه اي به رتبه هاي برتر در عرصه هاي مختلف دست يابد و اين همان روح وانگيزه اي بود كه حضرت امام در كالبد جوانان ودانشمندان وجوانان ايراني دميد كه ما مي توانيم اکنون در آستانه سی وچهارمین بهار انقلاب قرار داريم انقلاب اسلامي با همه توطئه ها وتحریم ها دشمنان چون خورشید پرفروغ قله های رفیع علمی صنعتی ونظامی و ورزشی را فتح وطلایه دار عرصه های مختلف در جهان گردد. بنابرین در این برهه حساس همه ما وظیفه داریم از انقلاب اسلامی ودستاوردهای آن حاصل خون شهیدان انقلاب اسلامی است پاسداری وحفاظت کنیم واین انقلاب را به انقلاب مهدی (عج) متصل نمائیم انشاءالله نبي اله سدني معاونت پرورشي وتربيت بدني
تعداد بازدید از این مطلب: 220
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


تبريك

ميلاد با سعادت اشرف مخلوقات وسرور كائنات وخاتم الانبياء واوصياء حضرت محمد (ص) وميلاد فرزند برومندش ششمين ستاره فروزان امامت و ولايت حضرت امام جعفر صادق (ع) وهفته وحدت بر عموم مسلمانان مبارك باد

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


وحدت مسلمين رمز بقاي دين اسلام در برابر دسيسه ها وتوطئه هاي دشمنان است

مقدمه

يكي از آسب هاي كه ممكن است بر هر دين ومكتبي وارد آيد بروز اختلاف ودودستگي  در ميان آن مذهب است كه گاهاً منجر به دشمني بين انان رخ دهد وواين همان هدف وغايتي است كه دشمنان ومخالفان آن دين مي خواهند.اگر تدبير ودور انديشي پيروان ورهبران يك دين وجود نداشته باشد منجر به زوال آن دين خواهد شد.دين اسلام از اين قائده مستثني نبوده ونيست  به همين خاطر قران كريم در ايات متعدد دعوت به وحدت واتحاد بين مسلمان فرا مي خواند.

گذري بر تاريخ دين اسلام گواه بر اين مطلب است كه دشمنان دين اسلام بخصوص منافقان و يهود در اين انديشه بودند تا با ايجاد اختلاف و دودستگي وايجاد جنگ داخلي  موجب زوال دين اسلام گردند آنها بار اول  با ورود به مسجد وحلقه مسلمان با طرح سوال وشبهه سعي در تشكيك مباني مسلمانان داشتند كه خوشبختانه با درايت رسول اكرم (ص) اين نقشه انان به ياس تبديل گرديد سپس با ياد آوري پيشينه هاي اختلافي ميان اوس وخزرج كه اكنون به واسطه نفوذ معنوي پيامبر به وحدت ويكدلي رسيده اند قصد شعله ور كردن آتش اختلافي آنان داشتند اما پيامبر(ص) با درك اين موضوع به اين غائله يهود پايان داد. بعد از رحلت پيامبر هدف واميد دشمنان بخصوص يهود در زوال دين اسلام قوت گرفت آنان با براه انداختن جنگ شيعه وسني در طول تاريخ  وطرح برخي از مسائل اختلافي شاهد افول انديشه هاي اسلامي در جهان باشتند خوشبختانه ظهور انديشمنداني در تاريخ اسلام مانع اين هدف آنان شد كه دين اسلام دين اتحاد وبرادري است دين اسلام نجات ورستگاري مردمان درجهان را مي خواهد تا با برادري وبرابري در جهان در كنار هم زندگي كنند. اين نوشتار سعي بر اين دارد علاوه بر اينكه لزوم وحدت در مميان مسلمانان را بيان نمايد به موانع وآسيب هاي وحدت ا شاراتي داشته باشد.

راههای رسيدن به وحدت اسلامی:

1-    بازگشت به قرآن: سه چیز است که در درجه اول می تواند مسلمین را به هم مرتبط کند، قرآن و.... قرآن به عنوان کتاب آسمانی، عزیزترین کتاب اسلامی (از ملاک‌ها و معیار‌های وحدت اسلامی است)

2-    تأسی به سیره نبوی و معصومین علیهم السلام: سیره پیامبر (ص) در ایجاد اخوت میان مسلمین و سیره علی (ع) در صدر اسلام بهترین دلیل است. امامان شیعی نیز که از اصل شجره نبوت و وارثان بر حق پیامبر اکرم (ص) می‌باشند در جهت حفظ اسلام و جلوگیری از نفوذ دشمنان توصیه به همبستگی و اتحاد می‌کردند

3-  بزرگداشت شعایر دینی در جهت وحدت بخشی: توجه ویژه به شعایر اسلامی و اعیاد مذهبی همچون ولادت پیامبر اکرم (ص) و سایر ایام الله می تواند اتحاد مسلمین را افزایش دهد. از جمله این شعایر، کنگره عظیم و جهانی حج می باشد که ملت‌های مسلمان فارغ از هر نوع نژاد، رنگ، قومیت و مذهب به عشق زیارت خانه خدا در جهت تمرین عملی بندگی، راه‌های طولانی را طی نموده و زیباترین صحنه‌های همراهی و همدلی و وحدت را به رخ جهانیان می‌کشانند..

4-  افزایش شناخت و درک متقابل از یکدیگر: یکی از ابتلائات مسلمین این است که گذشته از اینکه از لحاظ پاره‌ای از معتقدات، تفرق و تشتت پیدا کرده‌اند و مذهب‌ها و فرقه‌ها در میان آنها پیدا شده است، دچار سوء تفاهمات زیادی نسبت به یکدیگر می‌باشند. یعنی گذشته از پاره‌ای اختلافات عقیده ای، دچار توهمات بیجای بسیاری درباره یکدیگر می‌باشند. در گذشته و حاضر، آتش‌افروزانی بوده و هستند که کوششان براین بوده و هست که بر بدبینی‌های مسلمین نسبت به یکدیگر بیفزایند، تهدیدی که از ناحیه سوءتفاهمات بیجا و خوب درک نکردن یکدیگر متوجه مسلمین است، بیش از آن است که از ناحیه اختلافات مذهبی متوجه آنهاست

5-     ايجاد گفتمان هاي ديني وعلمي

اولین و مهم ترین راهکار جهت همگرایی مسلمانان، گفتمان علمی است، بدین معنا که نظریه پردازان و عالمان دینی، فرقه های اسلامی در کنار هم قرار گرفته، گفتگوهای علمی انجام دهند. در این گفتگوها بر مسایل مشترک تأکید شده و عالمان اسلامی از مبانی یکدیگر آشنا شوند؛ زیرا خیلی از مسایل اختلافی بین مسلمانان ناشی از آن است که فرقه های اسلامی از بعضی اصول و مبانی یکدیگر آشنایی کامل ندارند . عدم آشنایی کامل آنها از اصول یکدیگر موجب شده که مسلمانان برداشت های نادرستی از هم داشته و نسبت به یکدیگر بدبین گردند، حتی حکم تکفیر یکدیگر را صادر نموده و زمینه های برخوردهای فیزیکی فراهم گردد. بیشتر تعصبات مذهبی و قومی نیز ریشه در عدم آگاهی از مبانی گروه های اسلامی دارد.

عدم آشنایی مذاهب از عقاید یکدیگر موجب می شود، دشمنان اسلام و آنها که از تفرقه میان فرقه های اسلامی سود می برند موارد اختلاف برانگیز را پررنگ تر کرده و مواردی را که موجب اتحاد بین مسلمانان می شود، نادیده گیرند.

6 - توجه به نقاط مشترک و دشمن مشترک

یکی از عوامل مهمی که در جهان معاصر می تواند موجب وحدت بین دو گروه بزرگ اسلام شود، توجه به نقاط مشترک بین این دو مذهب است. مطمئناً مسائل مورد اتفاق میان این دو مذهب بسیار فراتر از موارد اختلاف می باشد، اما غالباً مسائل مورد اختلاف مورد توجه قرار گرفته و مسائل و اعتقادات مشترک نادیده نگاشته می شود، که یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دوری هر چه بیشتر مسلمانان از نقاط مشترک مسلمانان است.

هم چنین توجه به دشمن مشترکی که اصل اسلام و کشورهای اسلامی و مردم جهان اسلام را نشانه رفته اند، یکی از عوامل مهم اتفاق نظر و وحدت میان کشورهای اسلامی می تواند می باشد.

7 - تدوین آثار و برگزاری همایش های علمی

یکی از شیوه های کاربردی در ایجاد وحدت اسلامی، تدوین آثار علمی در قالب کتاب ، مجله و روزنامه ، نیز برگزاری نشست های علمی و تبادل افکار و نظریات است . در آثار علمی باید به عوامل وحدت و عوامل اختلاف پرداخته شده و مشکلات جهان اسلام بررسی گردد. تدوین فقه مقارن و عقاید تطبیقی و مقایسه ای نیز باید از محورهای مهم آثار علمی باشند . کتاب هایی مانند "الفصول المهمه" تألیف علامه شرف الدین و انتشار مجله ای مانند "رسالةالتقریب" نقش بنیادی در زمینه سازی وحدت اسلامی داشتند

8-  آشنایی با معارف اسلامی

یکی از راهکارهای وحدت اسلامی، آشنایی مسلمانان با آموزه های دینی است. در آیات متعدد مسلمانان به همگرایی دعوت شده اند.(2) در برخی از آیات همه مسلمانان برادران دینی خوانده شده و مرزهای جغرافیایی و ملی نادیده گرفته شده است :"انما المؤمنون اخوة..."(3)

"واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرّقوا...".(4) در روایات اسلامی نیز ب همه مسلمانان همبستگی و اتحاد اسلامی سفارش شده است. (5)

یکی از عوامل مهم اختلاف ، فاصله گیری از معارف و آموزه های دینی است. شخصیت هایی مانند امام خميني " رض " و علامه شرف الدین بر این باور بودند که جهت" ایجاد وحدت اسلامی" آشنایی کامل مسلمانان با معارف اسلامی لازم است. نکتة قابل دقت آن است که یکی از موارد قانون اساسی "جماعة التقریب بین المذاهب الاسلامیة" که در قاهره تشکیل شده ، آن بود که مسلمانان با معارف اسلامی آشنایی پیدا کنند.

9- شناسایی عوامل اختلاف

برای ایجاد وحدت اسلامی، همان گونه که شناخت عوامل و زمینه های همگرایی ضرورت دارد، شناخت عوامل و زمینه های اختلاف نیز بایسته است. بر این اساس برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عوامل اختلاف همانند تعصبات قومی، قدرت گرایی و پیروی از هواهای نفسانی ، شناسایی و با آنها مبارزه گردد . دشمنان خارجی نیز نقش بنیادی در ایجاد اختلاف داشته و دارند .

استعمارگران با شعار "اختلاف بینداز و حکومت کن" بین مسلمانان اختلاف ایجاد کرده اند. داده های تاریخی نشان از آن دارد که استعمارگران در حوادث ناگواری که در جهان اسلام به وجود آمدند ، نقش اساسی داشتند. آنان با ایجاد اختلاف جنگ های داخلی را به وجود آوردند . حتی می توان عامل اساسی و ریشه ای ایجاد و پیدایش بعضی از فرقه ها میان اهل سنت و شیعه را استعمارگران دانست و دست های مرموز آنها را پیدا کرد.

10- اتخاذ سیاست های مشترک

یکی از شیوه های ایجاد وحدت اسلامی ، اتخاذ سیاست مشترک توسط کشورهای اسلامی است. این سیاست ها می توانند در روابط بین المللی و سیاست های اقتصادی و تشکیل بازارهای مشترک اقتصادی شکل گیرد هم چنین می توان در صحنه های سیاسی در برابر دشمنان مسلمانان سیاست های راهبردی اتخاذ نموده و به حمایت از مظلومان و آسیب دیدگان جهان اسلام پرداخت

                             وحدت اسلامی مهمترین راهکار موفقیت مسلمانان در آینده :

در شرايطي كه استعمار كهن و جهان غرب وصهونيست تمامي قابليت هاي خود را در حذف يا نابودي دين اسلام قرار داده است وبا صرف ثروت ها ودلار هاي باد آورده خود سعي در اختلاف انگيزي در ميان مسلمانان دارند وبا وجود به اينكه اذعان دارند راه حل برون رفت از بحران های معنویت و چالش ها وبحران های اقتصادی، پیروی ازقوانین اقتصادی واخلاقی اسلام است وظيفه همه مسلمانان در جهان از هر مذهب وملت ون‍ژادي كه هستند اتحاد در برابر دشمن مشترك  وترويج فرهنگ اسلامي وپرهيز خشونت گرائي است امروز همه مسلمانان بايد بدانند كه  بیان طرح ها ونظریاتی چون«پایان تاریخ» ازفرانسیس فوکویاما و نظریه« برخورد تمدن های بشري با تاکید براین که اکنون پدیده کشورملت به عنوان واحد تحلیل بین المللی رنگ باخته است و تعارضات در آینده نه برسرخاک وایدئولوژی بلکه جنگ تمدنی خواهد بود و تمدن های برتر یعنی اسلام ومسیحیت در برابر یکدیگرقرارخواهند گرفت.اینها همه حکایت از آغاز حملات فرهنگی دشمن دارد. آنها به خوبی پی به عظمت اسلام به عنوان دینی فراگیر برده اند. این موضوع مسلمانان را در برابرحوادث تازه ای قرارمی دهد که جز درسایه همدلی، همراهی و پرهیزازخشونت وتنش برآورده نخواهد شد.لذا رویکرد جهان اسلام در این عصر، تبیین منطقی نقش وجایگاه اسلام وامت اسلامی در تحولات آینده و به منظوردست یابی به آینده مطمئن برای یک چهارم جمعیت جهان است .

 

تعداد بازدید از این مطلب: 208
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود