هفته دولت را با یاد ونام شهیدان رجایی وباهنر و4000شهید دولت گرامی میداریم
تحلیلی و حبری
جهت شادی روح مطهر شهدا و امام شهدا و تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج) صلوات

مظالب وبلاگ را چگونه ارزیابی می کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  رسا و آدرس mpapg.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 58823
تعداد مطالب : 132
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1


آمار مطالب

کل مطالب : 132
کل نظرات : 3

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 13
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 93
بازدید سال : 135
بازدید کلی : 58823
هفته دولت را با یاد ونام شهیدان رجایی وباهنر و4000شهید دولت گرامی میداریم

هفته دولت و8 شهریور یاد آور حادثه تلخ شهادت شهیدان رجایی وباهنر است شهیدانی که با کار وتلاش قصد محرومیت زدایی پیشرفت ایران را داشتند اما دشمنان با ترور آنان ملت ایران را از وجود چنین مردان پاک محرو م کردند اما راه شهیدان رجایی وباهنر  ادامه یافت و دولت مردانی آمدند و راه شهید رجایی وباهنر را ادامه دادند . پیشرفت های امروز ملت ایران مدیون راه وهدف اینان است  جا دارد تجدید پیمان ببندیم با شهیدان رجایی وباهنر و بنیانگزاز انقلاب اسلامی  و شهیدان انقلاب اسلامی

زندگینامه شهید محمد علی رجائی
رجائی در سال 1312در قزوین متولدو در سن 4 سالگی از نعمت داشتن پدر محروم و تحت تکفل مادری مهربان قرار گرفت درسال 1327 به تهران مهاجرت کرد و سال بعدوارد نیروی هوائی شد. در مدت 5 سال خدمت در نیروی هوائی، دوره متوسطه را با تحصیل شبانه گذراند. در سال 1335 به دانشسرای عالی وارد شد و دوره لیسانس خود را در رشته ریاضی به پایان برد و به سمت دبیر ریاضی در وزارت فرهنگ استخدام گردیددر سال 1342.به علت فعالیتهای سیاسی علیه رژیم طاغوت دستگیر و 50 روز زندانی شد. پس از آزادی با شهید باهنر به سازماندهی مجدد هیئت موتلفه پرداخت و داوطلبانی را به جبهه فلسطین اعزام کرد. پس از بازگشت در سال 1353 دستگیر و دو سال در زندانهای انفرادی رژیم پهلوی انواع شکنجه ها را تحمل نمودشهید رجائی در سال 1358، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت و به دنبال تمایل مجلس در تاریخ 18/5/1359 به عنوان اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران به مجلس معرفی و با رأی قاطع به نخست وزیری انتخاب شد و با عزل بنی صدر از جانب امام به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران معرفی گردید و سرانجام در هشتم شهریور ماه 1360 توسط ایادی دشمنان انقلاب به فیض رفیع شهادت نائل آمد
زندگینامه شهید دکتر محمدجواد باهنر
شهید حجت الاسلام دکتر محمد جواد باهنر ، در سال 1312 هجری شمسی در خانوادهای پیشهور در شهر کرمان به دنیا آمد.پس از اخذدیپلم در سال 1332 به قم رفت و سطوح عالی علوم اسلامی را در حوزه علمیه قم سپری نمود؛ فقه را در محضر مرحوم آیت الله بروجردی، اصول را در محضر امام خمینی (ره) و تفسیر و فلسفه را نزد مرحوم علامه طباطبائی فرا گرفت و سپس به تحصیلات دانشگاهی روآورد و در دو رشته علوم تربیتی و دکترای الهیات از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد.شهید باهنر در اسفند ماه 1342 پس از ایراد سخنرانی هائی در مسجد «هدایت» ، «الجواد» و«حسینیه ارشاد»، به مناسبت سالگرد حادثه فیضیه دستگیر و به زندانهای کوتاه مدت محکوم شد و از سال 1350 ممنوع المنبر گردید.وی در سال 1357 به فرمان امام به عضویت شورای انقلاب اسلامی درآمد و به دنبال انتخاب شهید رجائی ، به عنوان نخست وزیر دولت رجایی انتخاب شد.
ویژگیهای شهید رجایی
 مهمنرین ویژگی شهید رجایی  سخت کوشی است.تلاش در جهت تامین معاش خانواده از دورگردی گرفته تا پست ریاست جمهوری خود را وقف خانواده و نظام وانقلاب نمود تا محرومیت را از جهره ایران اسلامی بزداید او هرگز فروتنی خود را از دست نداد. او همیشه خود را از مردم، همراه مردم و برای مردم می‏دانست و برای رضای خدا خدمت می‏کرد. او مردی با حوصله، پرکار و خستگی‏ناپذیر بود. به‏طوری که در یکی از جلسات، که طولانی و خسته کننده بود، و یکی از دوستان به ایشان گفتند: «خسته نباشید، شهید رجایی در جواب گفتند کسی که به خاطر اعتقادش کار می‏کند خسته نمی‏شود».
 ویژگی دیگر صلابت و تعهّدی بود که در راه انقلاب داشت. او هرگز سازش‏پذیر نبود، چه در دوران زندان با آن‏همه شکنجه که هرگز حاضر به عقب‏نشینی از آرمان‏هایش نشد، و چه در دوران خدمت و مسئولیت که با جدیّت آنها را انجام می‏داد و خود را متعهد به اجرای این ارزش‏ها می‏دانست و حیات انقلاب را به بقای آنها می‏دانست. ویژگی  دیگر ساده‏زیستی اوست هرگز زندگی‏اش از سطح مردم عادی فراتر نرفت و جلوه‏های کاذب زندگیِ تجمّلاتی نتوانست او را از مردم جدا کند. از زمانی که دست فروش بود تا وقتی که معلم و وزیر و رئیس جمهور شد، همدل و همسان با مردم زیست و هم‏چنان فرزند انقلاب باقی ماند.  
شهید رجایی در آموزش وپرورش
شهید رجایی در دوران پس از پیروزی انقلاب با توجه به زمینه‌های ذهنی و تجربه‌های عملی كه در طول سالیان دراز در عرصه تعلیم و تربیت داشت. وارد فعالیت در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش شد. و نقش بنیانی در تحقق انقلاب فرهنگی و به ثمر رسیدن اهداف آموزش و پرورش نظام جمهوری اسلامی داشت.

اما مهم‌ترین اقدامات شهید رجایی در دوران خدمت در آموزش و پرورش را می‌توان به یك نواحت كردن كلیهمدارس و رفع تبعیض از آن تغییر نظام آموزشی تغییر محتوای كتاب‌های درسی، تغیر روابط دانش‌آموز ومعلم ، تعمیم امكانات و تجهیزات آموزشی برای كلیه‌ی اقشار جامعه ، تربیت و پاكسازی نیروی انسانی از عناصر غیر مؤمن به اسلام و انقلاب ، تربیت معلم برای آموزش نسل انقلابی ، ایجاد امور تربیتی ، توجه ویژه به مراكز تربیت معلم ، استخدام یك صد هزار نفر معلم جدید ،‌توجه به عشق و علاقه به شغل معلمی به جای استفاده از دانشجویان بورسیه در انتخابات معلمان اشاره كرد



تعداد بازدید از این مطلب: 178
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود